Beställning generellt

Din beställning gör du inom kort i vår e-butik, eller direkt i vårt beställningsformulär under produktrubriken. Det går även att kontakta vår support.

Har du produktfrågor så kan du enklast nå oss via telefon.
Söker du information om delbetalning, klicka HÄR

Beställning av nya varor som inte är lagervara

Vid beställning av sadlar och andra produkter som inte är lagervara (står vid produktbeskrivningen) debiteras en handpenning motsvarande ca 25% av totalsumman för varan (beställning läggs när betalning inkommit). Detta dras av på resterande summa vid leverans. Handpenningen betalas ej tillbaka vid oavslutat köp.

Finns varan på lager kan den faktureras (10 dagar netto) alternativ avbetalning via vår e-butik. Vi gör sedvanlig kreditkontroll på privatpersoner.

Observera att öppet köp ej gäller på specialbeställda varor.  Men du kan alltid reklammera en specialbeställd vara om den visar sig vara felaktig.

Betalning

Betalning sker antingen mot faktura eller förskottsinbetalning till Bankgiro  (RoS Horsegear AB). Ytterligare betalningsalternativ kommer via vår e-butik. Vid förskottsinbetalning ska pengarna ska vara på vårt konto inom 10 arbetsdagar efter beställning, annars gäller ordern inte längre.

Vid avbetalning eller faktura skickar vi endast varor till adress som kredittagaren är skriven på. Vi får inte leverera till någon annan person eller address. Detta för att förhindra att någon beställer varor i någon annans namn.

Vid postförskott tillkommer en avgift som specificeras vid köp. Order till utlandet eller under 1000 kr skickas endast mot förskotts- eller kortbetalning. Vi skickar ej mot postförskott till boxadresser.

Leveranser inom Sverige

Vi gör vårt bästa för att skicka din beställning så snart som möjligt – för tillbehör inom ca 1-1,5 vecka. Beställda sadlar har leveranstider mellan 3-6 veckor. Du får alltid ungefärligt besked av din säljare vid beställning.

Fraktkostnad

Fraktkostnad tillkommer i normalfallet på alla ordrar och beror på vikt och fraktsätt. Se mer om tillfälliga erbjudanden i vår e-butik (start okt 2012).

Hämtning

Vi har i dagsläget inget utlämningsställe – men om det passar så går det utmärkt att kombinera med en av våra ambassadörsutbildningar (så får du din beställning med dig hem efter utbildningen).

Leveranser utanför Sverige

Vi skickar gärna sadlar utanför Sveriges gränser. Pris för frakt av t ex en sadel inom Norden är ca 550 SEK. Pris för frakt utanför Norden men inom Europa är ca 650 SEK. (priser för 2012)

Ej uthämtat paket

Hämtar du inte ut de varor du har beställt och som skickats mot postförskott faktureras du för fraktkostnad, postförskottsavgift samt en administrativ kostnad på 200 kr.

Öppet köp

Distansavtalslagen gäller. Öppet köp lämnas i 14 dagar.

Komplett sadel/Sits
Du har rätt att pröva din nya sits/sadel i samtliga gångarter, med försiktighet. Rid inte ute vid olämpligt väder, använd rent underlägg samt fäst stigläder under kåpan. Var noga med att inte repa sitsen med smuts på ridstövlar eller dragkedjor på stövlar och kläder. Om produkten returneras i synbart begagnat skick, förbehåller sig RoS Horsegear AB rätten att göra avdrag på retursumman.

Du står för fraktkostnaden vid ev retur. Instruktioner hur du gör vid retur bifogas alltid vid köp eller finns att ladda hem HÄR. Pengar betalas tillbaka inom 5 arbetsdagar till önskat bank-/plusgirokonto när varorna har kommit i retur.

Pads
Vid leverans är pads och övriga delar oanvända (till skillnad från ev demo/utprovningssadel) och kan därmed verka något högre och stelare – detta är helt normalt och efter den anvisade ”tillridningen” kommer produkterna med all sannolikhet att passa (se skötselanvisningar och manual). Vår policy är att alltid prova ut kompletta sadlar på den häst som ska ha den. OM du trots det inte är nöjd med produkten ta kontakt med din säljare.

Tillbehör
Nya tillbehör ska returneras oanvända och i originalförpackning. Om produkten returneras i synbart begagnat skick, förbehåller sig RoS Horsegear AB rätten att göra avdrag på retursumman.

Reklamationer & garantier

Vi lämnar 5 års garanti på bom, 3 års fabrikationsgaranti på våra sitsar (svarta & bruna) och 2 år på de svart/röda. Vid reklamation eller garantiärende kontakta din säljare direkt för att gå igenom ärendet. Garantisedel bifogas i ditt leveranspaket eller finns att ladda ner HÄR. Du som kund står för fraktkostnad till av oss anvisat leveransställe.